cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents

COT business 7-8/2014

Termínem „gastroturistika“ se dnes ohání kdekdo. Občas to vypadá, že nevíme-li už, na co turisty nalákat, vsadíme na jídlo či pití. Soudě podle návštěvnosti gastronomických festivalů, soutěží a podobných akcí, zatím tato taktika pořadatelům vychází, ale bude tomu tak věčně?

Návštěvy podobných akcí jsou jen jednou složkou toho, co do gastroturistiky zahrnujeme. Zeptáte-li se deseti náhodně zvolených lidí na ulici na jejich zájmy, velká část z nich uvede „dobré jídlo a pití“. Jenže pak se v novinách dočtete, že polovina národa dnes vaří podle reportéra jisté komerční televizní stanice, který hlavní zpravodajskou relaci „obohacuje“ recepty na „dršťkovou polévku z kuřecích kůžiček“ a podobné „lahůdky“. Tak jak to tedy je? Lžeme si do kapsy? Nebo máme zkreslené představy o tom, co je dobré jídlo a pití? O gastroturistice čtěte více v letním dvojčísle měsíčníku COT business.